Lanen tutkimusklubissa 13.11.17 aiheena pakkokeinot lasten hoitotyössä

12.10.2017

Tervetuloa tutkimusklubiin!

Haluaisitko kehittää hoitotyötä ja omaa ajatteluasi tutkitun tiedon avulla? Nyt on siihen mahdollisuus helpolla ja hauskalla tavalla! Lanen tutkimusklubissa keskustellaan tutkimustulosten hyödyntämisestä lastenneurologisen hoitotyön käytännössä.

Jokaiselle tapaamiskerralle valitaan etukäteen luettavaksi yksi hyvin tehty tutkimusartikkeli, josta keskustellaan klubitapaamisessa. Lanen jäsenet voivat keskustella artikkelista myös etu- ja jälkikäteen Lanen jäsenten keskustelupalstalla. Jäsenet voivat järjestää klubin myös omassa työyksikössään täällä ehdotetun artikkelin pohjalta.

Tutkimusklubiin ovat tervetulleita kaikki aiheesta kiinnostuneet, olivatpa sitten Lanen jäseniä tai eivät.

Aika: Maanantaina 13.11.2017 klo 16:00-17:30

Paikka: Stenbäckinkatu 11, Helsinki, HUS, lastenklinikka,  luentosali 2 (pääovelta oikealle ja sitten vasemmalle - tai kysy pääoven neuvonnasta)

Teema: Pakkokeinojen käyttö lasten hoitotyössä.

Luettava artikkeli: Kangasniemi Mari, Papinaho Oili & Korhonen Anne. 2014. Nurses’ perceptions of the use of restraint in pediatric somatic care. Nursing Ethics 21(5) 608–620. (jäsenille jäsensivuilla)

Ilmoittautuminen: Ilmoittautuminen Anna-Kaisa Lahdensalolle (lahdensalo@kolumbus.fi) 6.11. mennessä (mainitse ruoka-allergiasi, jos tulet myös Lanen syyskokoukseen klo 17:30).

Hinta: kaikille ilmainen!

Vinkkejä tieteellisen artikkelin lukemiseen

Tutkimusklubi on käytännön työn kehittämistä