Sairaanhoitajien kollegiaalisuusohjeet

22.5.2014

Sairaanhoitajien kollegiaalisuusohjeet

Maaliskuussa 2014 julkaistujen kollegiaalisuusohjeiden tarkoituksena on tukea sairaanhoitajien kollegiaalisuutta päivittäisessä työssä. Ohjeet velvoittavat sairaanhoitajia toimimaan kollegiaalisesti toisiaan kohtaan.

Sairaanhoitajien kollegiaalisuus on ammattikunnan jäsenten välinen tasa-arvoinen ja vastavuoroinen suhde. Se tukee sairaanhoitajien ammatillista työskentelyä ja tähtää yhteisen tavoitteen saavuttamiseen eli potilaan parhaaseen mahdolliseen hoitoon. Kollegiaalisuus vaikuttaa sairaanhoitajien ammattikunnan sisäiseen yhtenäisyyteen ja asemaan yhteiskunnassa.

Tutustu ohjeisiin Sairaanhoitajaliiton sivuilla tai tulosta sairaanhoitajan kollegiaalisuusohjeet (pdf, 2 Mt).

Kollegiaalisuudesta keskustellaan Twitterissä torstaina 22.5.2014 klo 19-20.

Kuka vaan Twitteriin kirjautunut voi osallistua keskusteluun lisäämällä twiittiinsä aihetunnisteen #HOIchat. Muiden chattiin osallistuvien twiittejä voi seurata esimerkiksi kirjoittamalla hakuruutuun aihetunnisteen #HOIchat (ja klikkaamalla kohdan "kaikki").

Lisätietoa Twitter-chatista: https://www.sairaanhoitajaliitto.fi/viestinta/sosiaalinen-media/hoichat/