Esteettömän leikkitapahtuman järjestäminen

14.3.2018

"Leikki on aina ollut tärkeä työväline lasten sairaanhoidossa ja erityisesti lastenneurologian hoitotyössä. Sen avulla lasta on valmisteltu, arvioitu, kuntoutettu, rauhoitettu ja viihdytetty, ja se onkin mainio väline kaikkeen tähän. Mutta Leikkipäivä-verkostoon me Lastenneurologian hoitajat ry:ssä eli Lanessa liityimme erään leikin ehkä vielä tärkeämmän merkityksen takia: leikki edistää sairaan ja vammaisen lapsen osallisuutta. " (Ote Lanen esittäytymisestä Leikkipäivä-verkostossa)

Tuosta bloggauksesta syntyi idea luoda esteettömän leikkitapahtuman tarkistuslista, jota asiasta kiinnostuneet pääsevät muokkaamaan ja jonka kuka vaan voi kopioida omaan käyttöönsä. Listan työstäminen on nyt aloitettu Trello-taulun muodossa ja täältä voit lukea ideasta lisää tai kertoa helposti omia ideoitasi. Joukossa viisaus tiivistyy! Ja otetaanhan käyttöön myös lasten viisaus!

Esteetön leikkitapahtuma

Tutustu myös Leikkipäivä-sivustoon: Leikkipäivä 2018, jonne voi ilmoittaa, jos on järjestämässä tapahtumaa tämän vuoden leikkipäivän (12.5.2018) tiimoilta, tai etsiä muiden järjestämiä tapahtumia täältä.