Työpaja: Kommunikaatiomahdollisuuksien varmistaminen saattohoidossa (Hki)

Aika: 1.11.2018

Hyvä asiantuntija,

tule työpajaan kehittämään palliatiivisen hoidon koulutusta!

Mistä hankkeessa on kyse?

Opetus- ja kulttuuriministeriön ”Palliatiivisen koulutuksen kehittäminen - EduPal” -hankkeen yhteydessä kartoitetaan työelämän arviota palliatiivisen hoidon ja saattohoidon osaamisesta. Tavoitteena on saada kuvaus siitä, mitä palliatiivisen hoidon osaaminen on perustasolla (A) ja erityistasoilla (B/C). Hankkeeseen liittyvän tutkimuksen tulosten perusteella laaditaan palliatiivisen hoidon (lääkäri, sairaanhoitaja ja lähihoitaja) osaamiskuvaukset ja kehitetään palliatiivisen hoidon koulutusta koko Suomessa.

Diak osallistuu hankkeeseen sekä sielunhoidon että potilaan kommunikaatiomahdollisuuksien turvaamisen näkökulmasta.

Kuulo- ja puhevammaisten henkilöiden kommunikaation ja muiden erityiskysymysten keräämiseksi järjestetään Diakonia-ammattikorkeakoulussa (Diak) osoitteessa Kyläsaarenkuja 2, 00580 Helsinki

Työpaja torstaina 1.11. klo 10-15

Työpajan tavoitteena

on tuottaa kuvaus siitä, mitä palliatiivisen ja saattohoidon osaaminen on perus- ja erityistasoilla näiden kohderyhmien näkökulmista. Tutkimuksen tulosten avulla kehitetään työelämän tarpeita palvelevaa perus- lisä- ja täydennys- sekä erikoistumiskoulutusta, palliatiivisen ja saattohoidon järjestämistä ja johtamista.

Ilmoittautuminen
22.10. mennessä osoitteessa https://www.lyyti.fi/reg/EduPalhankkeen_tyopaja_kommunikaation_ja_erityiskysymysten_huomioimisesta_8922

Päivän aikana on lounastauko ja mahdollisuus ruokailuun kalasataman kampuksen Amica-ravintolassa. Lisätietoja ravintolan tarjonnasta ja yhteystiedot https://bit.ly/2piF8qE Tilat ovat esteettömät. Matkakulujen osittaisesta korvaamisesta yksityishenkilöille voit tiedustella.