Lapsen vakava sairastuminen -keinoja onnistuneeseen vuorovaikutukseen

Aika: 21.-22.3.2023
Paikka: Espoo

Lapsen vakava sairastuminen – keinoja onnistuneeseen vuorovaikutukseen

aika: 21-22.3.2023

paikka: Espoo

Järjestäjä: Professio

Kun lapsi sairastuu vakavasti -koulutuksessa tarjotaan keinoja vakavasti sairastuneen lapsen ja hänen läheistensä psykososiaalisen hyvinvoinnin tukemiseen. Lapsen ja hänen perheenjäsentensä selviytymiskyvyn eli resilienssin tukemisella on suuri merkitys sekä vanhempien jaksamisessa että lapsen toipumisessa. Koulutuksessa tarjotaan näyttöön perustuvaa tietoa sekä hyödynnetään keskusteluissa ja harjoituksissa osallistujien kokemustietoa. Koulutus tarjoaa mahdollisuuksia muuttaa toimintatapoja aidosti lapsi- ja perhelähtöisemmiksi.

Mitä konkreettisia asioita/taitoja koulutuksessa otetaan haltuun?

• Koulutuksessa opitaan keinoja kuunnella lapsia ja vanhempia sekä käsitellä asioita lapsen kanssa myös silloin, kun lapsi ei kommunikoi puheella.
  • Koulutuksessa reflektoidaan osallistujien omaa lapsikäsitystä ja työtapoja. Konkreettiset esimerkit auttavat oivaltamaan ja viemään opitun käytäntöön.
  • Koulutuksessa opitaan, miksi lapsen ja vanhempien tukeminen on merkityksellistä lapsen tämänhetkisen ja tulevan terveyden ja hyvinvoinnin kannalta
  • Koulutuksessa tutustutaan materiaaleihin, joita voidaan hyödyntää vuorovaikutuksessa lapsen kanssa.

Kenelle koulutus sopii?

Koulutus on suunnattu sairaanhoitajille, lähihoitajille, terveydenhoitajille ja kaikille muille lasten kanssa työskenteleville hoitotyön tekijöille. Myös lääkärit, psykologit, toiminta- ja fysioterapeutit, kuntoutusohjaajat ja muut vakavasti sairaiden lasten kanssa työskentelevät voivat hyötyä koulutuksesta.

Lisätiedot ja ilmoittautuminen: https://professio.fi/product/lapsen-vakava-sairastuminen/