ENSIMMÄISEN NUMERON SISÄLTÖ:

Pääkirjoitus. Tervetuloa lukijaksi!

Tieteellistä tietoa. Millaisia ajatusmalleja on lasten kuntoutushoitotyön taustalla?

Kehittävää tietoa. Perhekeskeisyys ja lapsen oikeudet sairaalassa

Verkostoidutaan! Lanen hallituksen esittely

Netistä löytyy. Lanen sivujen esittely

Lue nämä kirjat. Asiaa lasten hyvinvoinnista, osallisuudesta ja oikeuksista

Tule mukaan! Lanen yhteystiedot.

LEHDEN KOTISIVULLE JA KIRJOITUSOHJEISIIN

tästä linkistä.

ANNA PALAUTETTA TAI KESKUSTELE LEHDEN AIHEISTA

lehden kotisivulla.

Lasten asialla 1/2015

Pääkirjoitus

Tervetuloa lukijaksi!

Kädessäsi (tai tietokoneesi ruudulla) on historian ensimmäinen Lasten asialla -lehti. Se on perustettu neurologisesti sairaiden tai vammaisten lasten ja nuorten hyvinvoinnin edistämiseksi. Tämä lehti pyrkii siihen lisäämällä lastenneurologian alalla työskentelevien hoitajien ja muiden ammattilaisten tietoa ja ymmärrystä sekä tekemällä lastenneurologian hoitotyötä tunnetuksi. Moniammatillisen tiiminkin yhteistyö sujuu nimittäin tutkitusti paremmin, jos sen jäsenet hahmottavat hyvin sekä oman työnkuvansa että muiden ammattiryhmien työnkuvan.

Lehden sisältö painottuu näyttöön perustuvaan tietoon, jota tarjotaan helposti luettavassa muodossa. Lukijoilta otetaan mielellään vastaan ehdotuksia kirjoitusten aiheiksi ja kirjoittajiksi. Lehteä saa vapaasti jakaa eteenpäin niin somessa kuin tulostettuna versionakin, sillä tiedon lisääntymisestä hyötyvät kaikki.

Lehteä julkaisee Lastenneurologian hoitajat ry (tuttujen kesken Lane), joka on ehtinyt kolmevuotisen historiansa aikana järjestää kahdet valtakunnalliset koulutuspäivät, jakaa aktiivisesti tietoa kotisivuillaan, ylläpitää jäsenten keskustelupalstaa ja Twitter-tiliä, perustaa tutkimusklubin sekä olla yhteistyössä useiden eri järjestöjen kanssa. Kolmannet koulutuspäivät ovat alkamassa lehden julkaisuhetkellä. Lisätietoa yhdistyksestä löydät lehden takasivulta.

Toivotan kaikille lukijoille antoisia hetkiä lehden parissa.

Laitetaan hyvä kiertämään!

Johanna Olli, päätoimittaja, Lanen puheenjohtaja

LUE TÄSTÄ Lasten asialla -lehden sähköinen versio

PDF-tiedostoLastenAsialla_01_2015_lukuversio.pdf (784 kB)
Tässä on Lasten asialla 1/2015 lukuversio.
PDF-tiedostoLastenAsialla_01_2015_tulostusversio.pdf (793 kB)
Tässä on Lasten asialla 1/2015 tulostusversio.